Pop Art heeft veel fans. Of je er nu van houdt of het haat, de impact op onze samenleving valt niet te ontkennen en de kunstvorm blijft zich ontwikkelen. In wezen levert dit type kunst commentaar op wereldgebeurtenissen en consumentisme en verwerkt het commerciële voorwerpen zoals soepblikken, verkeersborden, foto's van beroemdheden, kranten en andere populaire voorwerpen.

Pop Art begon als een beweging die bedoeld was om de beeldende kunst uit te dagen door er beelden uit de populaire en massacultuur in te verwerken. We kennen nu allemaal de beroemde prenten zoals Andy Warhol's Campbell's soepblikken of Roy Lichtenstein's Meisje met Bal. Een van de belangrijkste elementen van de pop-art was de massaproductie en het gebruik van technieken zoals zeefdruk.

Enkele van de kunstenaars die in het boek aan bod komen zijn Andy Warhol, Allen Jones, Ed Ruscha, Robert Indiana, Jasper Johns, Robert Rauschenberg en Roy Lichtenstein.

De Basic Art Series is uitgegroeid tot een bestseller kunstboekencollectie. Met ongeveer 100 kleurenillustraties met bijschriften en een gedetailleerde inleiding, behandelt dit boek belangrijke pop art-werken, evenals een portret en een korte biografie van de kunstenaar. Klaus Honnef was curator van meer dan 500 tentoonstellingen in Duitsland en daarbuiten. Hij heeft talrijke boeken geschreven.

Dit is een ideaal koffietafelboek. Het boek heeft een groot formaat en de kwaliteit is hoog en ik vond het erg informatief.

Pop Art is perfect voor kunstliefhebbers en zal een prachtige aanvulling zijn op elke boekencollectie!