Deon Meyers is de onbetwiste koning van de misdaadfictie in Zuid-Afrika. En zijn boeken hebben wereldwijd in verschillende bestsellerlijsten gestaan.
Zijn laatste boek 'The Last Hunt' draait om twee kernverhalen.
Een cold case belandt op het bureau van Captain Benny Griesel. Samen met zijn partner Vaughn Cupido kijken ze met tegenzin naar het bewijs van de dood van ex-politieagent Johnson op 's werelds meest luxueuze treinlijn. Twee passagiers hebben misschien cruciale informatie om het onderzoek te helpen, maar ze lijken te zijn verdwenen. Het lijkt erop dat hij zelfmoord heeft gepleegd, maar bij nader inzien suggereert het bewijs iets anders.
Het tweede verhaal draait om Daniel Darret. Hij leeft momenteel een rustig leven in Bordeaux. Hij komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika, en heeft een gewelddadig verleden als internationale huurmoordenaar. Hij wordt benaderd voor zijn unieke vaardigheden, maar zal moeten beslissen of hij rustig verder wil leven of dat hij moet vechten tegen een corrupte regering. Het is deze verhaallijn waarin Deon Meyer de waarheid met fictie huwt, waarbij hij de corrupte centra in zijn eigen land uitvoerig aanpakt.
Griesel worstelt ook met een aanzoek aan zijn vriendin Alexa. Zelfs Cupido blijft achter met vragen over zijn toekomst.
Intrige en bedriegerij zijn in overvloed aanwezig in ware Deon Meyer stijl.
De verhaallijnen gaan aan het eind wel op een onverwachte en toch zeer bevredigende manier in elkaar over.
Als lange tijd fan van Deon Meyer stelt dit aanbod niet teleur. Het verhaal loopt goed en houdt je tot het einde toe op de been. Dit boek is een echte aanrader voor de recensent en ik kijk uit naar de volgende aflevering in de Benny Griesel-serie.